Chytré kostky je báječný výukový program pro předškoláky a žáky prvních tříd nižšího stupně ZŠ. Děti se naučí a zároveň procvičí to nejdůležitější, co by měli před vstupem do školy a v prvních školních letech umět. V celém programu jsou používány interaktivní dřevěné kostky, resp. počitadlo, se kterými se žáci jistě setkávali v prvních letech učení.
Hodiny výuky
Výuková část obsahuje devět základních témat:
- Abeceda písmena abecedy jsou doprovázena obrázky slov, která jimi začínají nebo je obsahují.
- Čísla, barvy a tvary seznámení s čísly 1-12, základními barvami a tvary.
- Počitadlo funguje stejně jako opravdové, navíc s okamžitou vizualizací výsledku.
- Zvířata nejen domácí a divoká z našeho okolí, ale také cizokrajná a exotická.
- Ovoce a zelenina nejznámější druhy ovoce a zeleniny včetně ukázky, jak vypadají na svém řezu.
- Věci kolem nás dopravní prostředky, věci v domácnosti, oblečení, přírodní jevy, hračky, atd.
- Lidské tělo zobrazení jednotlivých částí těla, včetně jejich umístění na lidském těle.
- Kalendář dny v týdnu, měsíce v roce, roční období.
- Hodiny možnost libovolně nastavovat čas pomocí ručiček (s přesností na čtvrthodiny).
Procvičování hrou
Vše, co se děti dozvědí ve výukové části, je možné okamžitě procvičit v 25 různých hrách:
Hry s písmeny – např. hledání a doplňování písmen do slov, hledání slov začínajících nebo končících písmenem, sestavování slov z písmen.
Matematické hry – klasické početní příklady, doplňování výsledků a znamének do příkladů, porovnávání čísel, doplňování řady čísel.
Logické a postřehové hry - seřazování podle velikosti, doplňování logických řad, pexesa s písmeny, obrázky a zvuky.
Hry s časem - určování, kolik je hodin, nastavování času na hodinách.
Hry s barvami a tvary - hledání různých kombinací barev a tvarů, barev a věcí, předmětů a tvarů.
Ostatní hry - skládání obrázků, hledání částí lidského těla, určování, co je ovoce a co zelenina.
U většiny her je možné vybrat ze tří stupňů obtížnosti.
Ve všech hrách děti získávají za správné řešení odměny v podobě květinek – jedná se o vhodnou zpětnou vazbu i pro učitele/rodiče, kdy jsou informováni o tom, co a jak často a úspěšně žák procvičoval.
Program je možné přizpůsobit podle momentálních schopností a potřeb dítěte – např. v matematických úlohách lze stanovit číselný obor, výskyt čísla 0, zda se v úlohách s písmeny mají objevovat diakritická znaménka, atp. V česko-anglické verzi je možné zvolit i jazyk aplikace (program lze poté využít i pro výuku základů anglického jazyka).
Vhodné k provozu na všech typech dotykových tabulí a v počítačových učebnách.
- | Minimální konfigurace * | procesor Pentium Dual-Core a vyšší, 2 GB RAM, grafická karta schopná zobrazit min. 16 bitovou barevnou hloubku, 16 bitová zvuková karta kompatibilní s Windows
- | Doporučená konfigurace | procesor Intel Pentium i3 a vyšší, min. 4 GB RAM, grafická karta schopná zobrazit 24 bitovou barevnou hloubku, 16 bitová zvuková karta kompatibilní s Windows
- | Podporované operační systémy | Windows 10 / Windows 11 CZ
- | Minimální konfigurace tablety * | 3 GB RAM, osmijádrový procesor, Android 12/13 nebo iPadOS 16/17, webový prohlížeč Chrome Mobile/Safari
- | Doporučená konfigurace tablety | 6 GB RAM pro OS Android, 4 GB RAM pro iPad OS, osmijádrový procesor, Android 12/13 nebo iPadOS 16/17, webový prohlížeč Chrome Mobile/Safari.
- | Podporované operační systémy tablety | OS Android, iPad OS
* není zaručen optimální běh aplikace